keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Kisat 15.6 sekä muita kuulumisia

ohhoh. Jopas sitä on ollut taas taukoa kirjottelusta.
Oli ihan älyttömän kiireinen tuo viimeinen kuukaus kun oli koulussa näytöt ja piti saada kaikki valmiiksi ja kuinka ollakkaan näytöt meni kaikki läpi! Syksyllä sitten vielä hierojan näyttö ja koulu olisi siinä. Tämän muun kiireen lisäksi piti etsiä vielä uusi vuokraaja. Onneksi löytyi aika helpostikkin, tämä nykyinen tosin vuokraa hevostani harrasteohjaajan loppukokeeseen ja käy nyt Backlundin Sannalla hyppäämässä Deebolla mikä sopii mulle tietenkin vallan mainiosti. Kunhan vielä sais kaikki nappulat kohdilleen niin hyvä tulee! :) Deebo on kyllä loistava opetusmestari, kertoo kyllä heti jos ratsastaja tekee väärin.

Mä olin 15 päivä itse koulukisoissa menin HeC:2 2000 ja K.N special, lähtemisessä oli kyllä semmoisseet ongelmat että hyvä että pääsin edes lähtemään. Kuskini auto hajosi ja koko kuski oli yötä jossain keskellä ei mitään... No, meiänhän autolla ei saa tällä hetkellä traileria vetää kun siihen pitää tehdä kytkinremontti. Ainut vaihtoehto oli enään iskä, joka ei ikinä lainaa mulle autoa. No nyt onneksi lainasi pienten suostutteluiden saattelemana. :D Ja enhän mä sit loppupeleis saannut edes kisahoitajaa. No eikun yksin liikenteeseen....
Aamu alkoi pienellä stressillä siis kun tiesi että yksin joutuu lähtee liikenteeseen ja en oo mikään maailman paras tuossa peruuttelussa. Onneksi on todella fiksu hevonen lastattavana. Saatiinki kisapaikalla kehuja siitä vieressä parkkeerauksessa olleelta hevosenomistajalta. Ajellessa soitin vielä kisapaikalle että hei mä olen yksin ja en ole maailman paras peruuttaja että minkälaiset parkkipaikat on, kuulemma ihan ok. Nyt on kyllä pakko sanoo että aivan varmasti menen tuonne Nurmijärvelle kisaamaan toistekkin, kisapaikalla liikenteenohjaaja oli aivan huippu! Se autto mua kyllä todella paljon ja laittoi vielä niin että mulla oli hyvin tilaa peruuttaa ja ohjeisti siinä vaiheessa kun lähdin pakittelemaan.
Mutta itse kisoihin; menin aluksi katsomaan muutamat lähdöt koska oltiin jo niin hyvissä ajoin paikalla. Ja huomasin että taso on aika kova jopa heC:ssä. Lähdin verkkaamaan hevosta niin että mulla oli reilu puol tuntia aikaa verkata, ajattelin jos hevonen on reipas niin saapa purattua energiat, viime kisoissa kun eka luokka oli aika reippaanpuoleinen. Oli kyllä virhe kun otin niinkin pitkän verkan, kisapäivänä oli lämmin päivä. Kummatkin radat oli ihan ok, HeC nyt meni hieman paremmin mulla oli alla erittäin tahmea ja pohkeen takana oleva hevonen. K.N:ssä oli myös ajottain kuolainta vasten, luimuili laukassa ja muuta hauskaa :D HeC:ssä tultiin toiseksi prosenteilla 64,091% ja K.N:ssä 56,600% josta ei sijoitusta. Ainiin, unohdin myös K.N:ssä radan... aloin vaan kävelemään, kunnes ihmettelin että ei pilliin vihellystä. Ainiin! Tässä on se käyntiosuus, valmentajakin nauro :D Kuvat olen suurimmaksi osaksi ottanut itse ja videot ja yhteiskuvan otti joku kisapaikalla oleva kisaaja.





Kotona deebo hienon ruusukkeen kanssa, kuva vähän tärähti kun kännykkällä otti.  

Letit purettu, kikkarapää :)









Lopuksi vielä videota eilisestä irtohypytyksestä, hypytettiin innaria. Tekee hirmu hyvää Deebolle kun se mielellään menisi esteradat reippaassa laukassa, jos lyhentää ei hyppää.





Nyt mä olen lomalla! Ihanaa :) Tosin ensi maananataina pitäisi suunnata taas työmaalle, olen siis pitänyt ihan lomaa hevoshieronnoistakin. Huomenna lähdetään Pärnuun. Loppuun vielä Serasta agilityvideo parin viikon takaa. Meillä onkin tänään jännät puuhat, Sera lähtee astutettavaksi! Ja tänään mulla on koulutunti sekä oma hieronta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti