lauantai 2. toukokuuta 2015

Uudet tuulet puhaltaa

Uudet tuulet puhaltaa! Oon nyt käynnyt ratsastamassa vieraiden heppoja. Uusimpana tuttavuutena kaverini heppa "Stara", vähän pienempi tapaus kuin D. Säkää löytyy n. 153-155 välillä. Tää on ollut puoli oloneuvoksena nyt jo jonkin aikaa, menty siis kevyesti. Oon nyt itsekin alotellu tän kanssa menoa kevyemmin, koska tämä tamma on täysin erilainen ratsastaa kun tuo oma neitini. Lähinnä ollut ajatuksena että ratsastan enemmän eteen-alas rennoksi kuin että alan heti kokoamaan ja tekemään tehtäviä. Aluksi hieman tahmea ja jäykkä, mutta vertyessään ihan kiva. Sekä ohjastuntumalle että istunnalle erittäin herkkä poniini! Tästä tykkään. Ihana laukka! Ja todella kivat ja mukavat liikkeet istua. Omaan makuuni sais olla hieman säpäkämpi mutta tästä varmaan tullaan kuulemaan jatkossakin. Ei anna mitään ilmatteeksi ja vaatii ratsastajalta täysin oikeita apuja. Eli tähän väliin varmasti oiva opetusmestari! Neiti osas myös ekaa kertaa kokeilla mua aika reilusti, ei meinannut nostaa ravia eikä laukkaa. Onneks päästii kummiskin yhteisymmärrykseen ;) oon tehnyt tän kanssa paljon siirtymisiä jotta saisin vähän hereille hevosta sekä itselle tuntumaa miten se toimii. Ihan osaavahan tää on, HeA aikoinaan kisattu.

Stara the pieni poniini 

Maanataina meen kokeilee yhtä nuorempaa ruunaa ihan vuokraus sopimuksella sekä tiistaina pitäis mennä valmennukseen jollain valkun hevosella, jännää. Hyvin on kyllä tullut huomattua tässä että kuinka sitä on vaan omiansa ridannut niin älyttömän kauan että on kyllä ihan nappulat hukassa vieraan hevosen kanssa.

Deebollakin uudet tuulet puhaltaa. Se raukka ei tiedä mihin mä oon sitä laittamassa :D Meinaan meinaa astuttaa sen, ens kesänä olis sitten pikkuvarsaa tiedossa jos kaikki menee hyvin, D on jo 13 vuotias eli onhan siinä omat riskinsä kun mulla ei ainakaan olisi tietoa että sitä olisi ikinä astutettu, ei ainakaan suomessa. Oon niin kyllästynyt tohon rahanmenoon ja siihen että oon kaikkeni sen kanssa yrittänyt ja vieläkään se ei ole kunnossa. Otetaan aikalisä, astutan sen ja annan sille ihan kunnon laidunloman. Vien sen laitumelle 1.6 alkaen ja annan olla niin pitkään kuin on mahdollista ja sit alan katsomaan tallipaikkaa, joku edullinen mesta mis ei tarvitse olla ees kenttää. Yhdelle ori ehdokkaalle omistajalle on pistetty sähköpostia, katsotaan kuin käy. Oonhan mä aina haaveillut D:stä varsaa mutta ei mun pitänyt sitä vielä tehdä mutta sitten ajattelin että kun ei tuo meinaa kuntoon tulla niin varsa voisi olla tähän väliin hyvä vaihtoehto. Pakko sanoa, et kyllä mua vähän jännittää :) Toivoisin että tulis kerrasta ja kaikki menis muutenkin hyvin! 

Täällä ollaan nyt tää viikko vaan kävelty kera neiti D, mie ja koirat. Deebolla alkaa kyllä toi lomailu nousta hattuun, lenkillä yks päivä pörisi ja puhisi koska pihalla haukkui koira, koita siinä sit pidellä koiria, hevosta ja jutella vielä esimiehen kanssa puhelimessa :D Olen ottanut ton deebon taluttelun ihan omanki  urheilun kannalta, päässyt laiskistumaan kun ei ole ollut liikutettavaa hevosta ja tää pitkittynyt yskäkin ei oo auttanut asiaan että salille en ole viitsinyt mennä. Eilen D hyppäs pystyyn ku olin viemässä sitä pihalle, en tosin tiedä suuttuiko se vai oliko ylienergian purkausta?

Deebon kaa lenksulla kera koirat, tää se kuuluisa vauhdikas reissu :D 

Mun pörinä neiti :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti