maanantai 20. tammikuuta 2014

Epäsopiva satula ja muuttoa tiedossa

HYRR pakkasta! Kiitos kyllä, toivoin pakkasta - mutta tää alkaa olla jo vähän liikaa. Voisko se pakkaslukema pysyy siinä -5 asteen kohdalla? Ei pysty edes kunnolla tuolla ulkoilemaan kun koirillakin palelee tassut... ei hyvä. On niin kaunis ja ihana pakkassää, mutta himppasen liian kylmä...

Niin ja pakkasen takia  satulansovittajakaan ei pääse paikalle, kun sen auto on jäässä. Hitto että harmittaa... Meidän koulusatula valuu siis lapojen päälle joten ollaan estesatulalla menty tässä kohta jo reilu viikko. Oikein hävettää ja ärsyttää kun itse en ole moista huomannut, valmentajani sen huomasi kun oli pitämässä mulle tuntia, moneen otteeseen tulinkin hevosen selästä alas ja venksattiin satulaa edestakaisin mutta ei, aina vaan valuu lapojen päälle. Onneksi mulla on koulusatula Henri De Rivelin koulusatula, jossa on muokattava runko. Oon kyllä nyt huomannut selkeän eron ratstuksessa kun olen mennyt estepenkillä, sillä oli laukkojen jälkeen aina tapana juosta alta ja ei kuuntele pidätteitä, nyt se tulee tosi kivasti siirtymät myös laukan jälkeen! Eli tosissaan on eroa ratsastuksessa. Perjantaina olisi taas tunti, siirtymät kuntoon ja sen jälkeen kuulemma pitäis alkaa keskittyy vastalaukkoihin, jännää...

Kun uusia ihania talvisia kuvia ei ole, niin muutama joulukuulta otettu kuva; viimeisestä kuvasta huomaa kuinka tuo satula ihan oikesti valuu lapojen päälle! Hyi kamala, heppa raukka...






Viikonlopun olin töissä ja vuokraaja ratsasteli Deboa. Debo oli kuulemma käynnyt hieman kierroksilla ravissa, mutta oli loppujen lopuksi onneksi saannut sen ruotuun, ihmettelen kun kaikki valittavat tätä mulle että juoksee alta pois, ei mulla semmoista ongelmaa sen kanssa ole. Toisaalta, mulla on uusi vuokraaja ja se on ratsastellut Debolla alle 10kertaa. Huippu vuokraaja onkin! Lupasi että lähtee mulle kisahoitajaksi kesällä, wuhuu!! Ihan loistavan hyvä juttu, kun aina on ollut ongelma juuri se että ketäs lähtee mulle hoitajaksi ja saannut välillä etsiä semmosita kissojen ja koirien kanssa. Tänään otettu muutama kännykuva maastolenkiltä :)



Kuuraparta :D

Meillä on myös tallipaikan vaihdos tiedossa, kun opiskelee, käy töissä, harrastaa koirien kanssa ja omistaa hevosen ei vaan yksinkertaisesti riitä aika tallitöille mitä meidän tallilla pitää tehdä. Tänään lähden katsomaan uutta tallipaikkaa, yks tallipaikka tekikin tossa jo oharit niin että ehdin jo irtisanomaan tallipaikkani.... ei hyvä. Sitä ennen maastolenkkiä kera Deeboraatio! Tilasin muuten itselleni terveellisemmän ruokavalion, hih. Saas nähä mitä tästä tulee ;) Tänään tosin vähänn herkuttelen; jauhelihakeittoa ja valkosipulipatonkia <3 Sain muuten joululahjaksi "omenanpilkkojan", tosi tosi tosi kätevä! Helpottaa kuorimista aikalailla, vihaan kaikkien hedelmien kuorimista....



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti