tiistai 7. tammikuuta 2014

"Lomailut on lomailtu"

No... mulla nyt mitään lomaa muutenkaan oo kun vuorotöissä olen. Mutta olen viimeks ollut töissä ennen uuttavuotta, tämä ihan sattumanvaraista. Päässyt vähän laiskistumaan, kun blogia yleensä töissä ollessani kirjoitan. (:D)

Meillä alkanut menee Debonkaa ihan älyttömän kivasti, on alkanut nousta oikeesti kunnolla edestä ja polkee hyvin alle. Vielä kun sais oman istunnan laukassa/lisätyissä kuntoon niin hyvä tulee! Huomasin tosiaan kuvista että mähän olen melkein kevyessä istunassa laukassa. Viime viikon tunnilla se oli kyllä aivan sika, näytti oikein parhaat puolet vuokraajaehdokkaalle joka kävi mun tuntia katsomassa. Tehtiin laukka-käynti siirtymisiä lävistäjällä, ei mitään reaktiota pidätteisiin ja makaa vain ohjalla. Aivan järkyttävää. Mulla meinas ihan tosissaan mennä hermot.......... ja sattu ihan käsiinkin. Liekö sitten johtunut siitä että vuokraajakokelas ja kaverini oli hypännyt pientä kavalettia sillä kahtena edellisenä päivänä? Koska seuraavana päivänä se toimi kuin unelma! Tuli lähestulkoon puhtaat siirtymiset ihan lävistäjälläkin, kun tunnilla sitä ei saatu tehtyyn ees ratapoikkisuuntaanleikkaa voltti keskelle, suoristus ja siirtyminen käyntiin - siitä sai jo sen kanssa tapella kun ei kuunnellut yksinekertaisesti pidätteitä ja sai irrotettua mut ihan hemmetin hyvin sieltä satulastakin.


Naapuritallin Nea R. kävi vähän kuvailemassa yksi kaunis päivä ;)




Huomatkaa kuinka irti olen satulasta.... 


Tänään alkais agilityt koirien kanssa, odotan kyllä aivan innolla! Serankaa kevään tavoitteena on;
1. Irtoaminen eli niin että hakee itse esteelle
2. Kädestä toiseen liikkuminen
3. Kun jätän sen lähtöön, niin että tulisi minun luokse, eikä niin että kiertää esteet


Lunalla isoin kevään tavoite on tämä ensimmäinen;
1. Hakee esteet itse eikä vaan räksytä
2. Lähdössä pysyminen
3. Haukkuminen jollain ihmeen keinolla kitkettyä pois

Ajattelin myös tilata Dobo - koiran kanssa kuntoon  kirjan! Kiinnostaisi hirveesti alottaa ko laji, jos vaan aika antaa periksi... 

2 kommenttia:

  1. Kannattaa ehdottomasti tilata toi dobo kirja :) !

    Huomasin tutun kuvan blogin oikeassa yläkulmassa ;)

    VastaaPoista
  2. Joo oon miettinyt sitä jos sen kirjan hankkisi! Mutta on aika hintava mun rahatilanteeseen tällä hetkellä (lue: alennusmyynnit) Toi sun ottama kuva on kyl oikeesti yks parhaista molemmista haukuista, niiiiin suloisuudet <3

    VastaaPoista